Nyhetsbrev

Den unormalt suksessrike butikkjeden Normal inntar Vinterbro

Nyheter21/09/2018

Normal, som selger helt normale varer til helt unormale priser, har på bare fem år vokst til en kjede med over 150 butikker. Etter en suksessrik oppstart fortsetter ekspansjonen til store deler av Norge – et av de neste stoppene blir Vinterbro, hvor Normal åpner på Vinterbro Senter den 17. november.

Stor suksess i de første butikkene
De to første Normal-butikker åpnet dørene i Kristiansand i juni måned 2017, og kundene har tatt godt imot konseptet. Normals norske partnere, Michael Eeg og Jesper Brandt, er overveldet av den varme mottakelsen – men ikke overasket. De har begge lang erfaring med detaljhandel i Norge og har i lang tid arbeidet med å få Normal introdusert i Norge, da de kunne se et stort potensial i landet.

- Vi har forsøkt å få Normal til Norge i omtrent 3 år, da vi virkelig kunne se et potensiale i landet. Selv om vi hadde en god magefølelse, er det naturligvis til stor glede at kundene har tatt oss med storm. Vi har daglig nye kunder som forlater butikkene med helt fulle poser og rosende ord. Vi er meget glade for responsen, og gleder oss til å åpne en butikk på Vinterbro, sier Michael.

- Vi gleder oss til å utvide og til å åpne flere butikker i Norge. Hos Normal er du garantert en god handel, og de første butikkene har overbevist oss om at også nordmenn setter pris på dette. Mottakelsen og den daglige strøm av begeistrede kunder i butikkene, har overbevist oss om at konseptet passer Norge godt, forteller Torben Mouritsen, adm. direktør i Normal.

Et konsept uten dyre mellomledd
Normal adskiller seg fra andre detaljhandelskjeder ved å selge helt normale varer til helt normale mennesker – bare billigere.
- Vi fører merkevarer innenfor kategorier som husholdning, personlig pleie samt en lang rekke basisvarer, som mange mennesker allerede kjenner og bruker på badeværelset, kjøkkenet og til rengjøring. Merker som L’oréal, Gillette, Colgate og Ajax. Vi kan ofte selge varene 30-50 prosent under markedsprisen, forklarer Torben Mouritsen, adm. direktør i Normal.

Normal er i stand til å konkurrere med markant lavere priser på merkevarer, fordi butikkjeden importerer varene fra distributører fra hele EU. En kjøper enkelt og greit der det er billigst, og unngår samtidig dyre mellomledd.

En morsom og spennende butikkopplevelse
Normal er mye mer enn bare faste og lave priser på dagligdagse merkevarer. Det er også en annerledes og interessant butikkopplevelse, med regelmessige nyheter. For eksempel kan en finne merkevarer som en typisk kun finner i utlandet. Det kan være brusen du kjenner igjen fra amerikanske tv-serier, eller akkurat den sjokoladen du ikke kan glemme fra forrige ferieopphold.

- Målet er at du som kunde skal få en unik opplevelse hver gang du besøker vår butikk. Derfor får vi utover vårt faste sortiment hele tiden nye varer inn, noe som gjør hvert besøk spennende og morsomt, en ny oppdagelsesferd for hvert besøk, fortsetter Torben Mouritsen.

Stor åpningsfest
Normal åpner på Vinterbro Senter lørdag den 17. november. Når dørene åpnes, blir det en kjempestor åpningsfest – en tradisjon som følger med fra Danmark. Kundene kan se frem til massevis av goodiebags, konkurranser og ikke minst: Verdens beste hjemmelagde suppe.

- Vi gleder oss til å gi kundene på Vinterbro en fantastisk handleopplevelse, hvor de kan kjøpe merkevarer til faste lave priser. Vi er helt overveldet over alle de positive tilbakemeldingene fra glade kunde. Det blir utrolig spennende å se om kundene på Vinterbro tar like godt imot Normal-konseptet, sier Jesper Brandt.

Fakta:
• Normal kjøper merkevarer fra hele EU, varene kjøpes der prisen er best.
• Blandt varene finner en produkter fra kategorier som personlig pleie, husholdningsartikler, kosmetikk, dyremat, skrive- og kontorartikler, helsekost, drikkevarer mm. Utvalget omfatter mer enn 2.500 varenumre. Det vil alltid være et stort, fast sortiment av varer, som løpende suppleres med nye merkevareprodukter.
• Normal åpnet sin første danske butikk i april 2013.
• I dag består kjeden av 90 butikker lokalisert i Danmark, 38 i Norge, 19 i Sverige og 3 i Nederland.
• Kjeden og forventer å åpne flere butikker i Norge i de kommende år.
• Bak Normal står stifteren av den danske webshoppen wupti.com, Torben Mouritsen, entreprenør Bo Kristensen, Bestsellers eier Anders Holch Povlsen, Jan Dal Lehrmann og filminstruktør Søren Fauli.
• Følg med på normals facebookside for nærmere informasjon om åpningsfesten: www.facebook.com/NormalNorge/

Andre nyheter

#JustAsk

Vi svarer
innen en time
på vår facebookside

Still ditt spørsmål
Åpningstider

Åpent hverdager 10-21 og lørdag 09-18

Top